پروموشن در اینستاگرام به چه معناست؟

instagram

اینستاگرام قابلیتی تخصصی را در اختیار کاربران خود قرار داده است که شاید خیلی از شما از این قابلیت اطلاع چندانی نداشته باشید
این قابلیت به اشتراک گذاری پستی شبیه به یک آگهی یا به عبارت صحیح تر پروموشن (Promotion) می‌شود. کیوگرام در این مقاله قصد دارد به آموزش نحوه پروموت کردن در اینستاگرام یا ارسال پروموشن در آن (Promote on Instagram) بپردازد. پس با کیوگرام همراه باشید

مقدمه 

اینستاگرام قابلیت اختصاصی تحت عنوان پروموت یا پروموشن را در اختیار کاربران میلیونی اپلیکیشن خود قرار داده است که به سبب این قابلیت کاربران این شبکه کاربر پسند و محبوب می‌توانند  یک پست شبیه به تبلیغ یا همان پروموشن (Promotion) را برای سرویس و خدمات صفحه کاربری خود ایجاد نمایند. این سرویس زمینه‌های متعدد و مختلفی را پیش روی کاربر قرار می دهد که در ادامه مطلب به طور مفصل در رابطع با هر یک توضیح می دهم
ما در ادامه این مطلب قصد داریم تا در مورد قابلیت پروموت یا ارسال پروموشن در اینستاگرام (Promote on Instagram) و هر آنچه لازم است که در این خصوص بدانید را به شما ارایه کنیم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید .

پروموشن در اینستاگرام به چه معناست؟

فکر کنید که شما در گوگل صاحب یک وبسایت هستید و یک حساب کاربری اینستاگرام اختصاصی به صورت بیزینس پروفایل (Business)  را برای وبسایت خود درست کرده ایید. شما  در این صورت است که می‌توانید از قابلیت پروموشن اینستاگرام بهره ببرید و به شیوه‌های گوناگون و متعددی سرویس یا خدمات خود را در قالب یک پست شبیه تبلیغ (پروموشن) به کاربران اینستاگرام  معرفی کنید
به عنوان نمونه شما می‌توانید یک پست اختصاصی را به همراه آدرس وبسایت خود منتشر نمایید تا دیگر کاربران و دنبال کننده های شما به طور مستقیم و از طریق آن بتوانند به مشاهده سایت شما بپردازند. گزینه ها و آپشن هایی که بدین منظور می‌توانید انتخاب کنید بسیار متعدد و متنوع هستند و اینگونه نیست که تنها شامل وبسایت شوند، بلکه شما برای هر سرویس دیگری مثل فروشگاه، سرویس تلفنی، آنلاین و غیره هم می‌توانید یک پروموشن تدارک ببینید. پروموت یا پروموشن در شبکه اجتماعی اینستاگرام به معنای به اشتراک گذاشتن یک پست با محتوای تبلیغاتی با استفاده از امکانات و قابلیت هایی است که اینستاگرام در این راستا به کاربران خود ارائه می‌دهد و پروموشن به پستی گفته می‌شود که به منظور تبلیغات به اشتراک گذاشته می شود

پیش نیازها برای ارسال پروموشن در اینستاگرام بدانید

برای به اشتراک گذاری پروموشن در اینستاگرام یا همان پروموت کردن در اینستاگرام باید حتما حساب کاربری شما از حالت عادی به بیزینس پروفایل (Business Profile) تغییر پیدا کند .
مورد بعدی در این خصوص ، این است که شما باید یک اکانت فیسبوک متصل با ادمینی خودتان به صفحه اینستاگرام تان متصل کنید در غیر این صورت باید از ادمین اصلی صفحه فیسبوک مورد نظرتان خواهش کنید  تا شما را هم به ادمین تبدیل کند. این دو مورد از اصلی ترین پیش نیاز هایی است که شما برای ارسال پرموشن باید از آن آگاهی داشته باشید

بیشتر بخوانید:   چگونه در اينستاگرام عكس يك بار مصرف بگذاريم؟

 

آموزش گام به گام و تخصصی پروموت در اینستاگرام یا ارسال پروموشن (Promote on Instagram)

اگر پیش نیازهایی را که در مطلب فوق ذکر کردم را داشته باشید، ارسال پروموشن اینستاگرام یا انجام پروموت در اینستاگرام به سادگی و سهولت برای شما پایان می پذیرد

مرحله اول : ابتدا هر پستی را که تمایل دارید به صورت پروموت اشتراک گذاری شود را در ابتدا به صورت کاملاً عادی در صفحه خود منتشر کنید
عکس یا ویدیوی پست پرموت شده همان عکس یا ویدیویی خواهد شد که در تبلیغ یا پروموشن به نمایش در می آید

مرحله دوم :سپس در این مرحله شما باید به پروفایل خود مراجعه کنید و پستی را که به اشتراک گذاشته ایید را اجرا نمایید . به مانند عکس زیر روی گزینه Promote را کلیک کنید.

مرحله سوم : شما بعد از لمس گزینه Promote مشاهده خواهید کرد که باید هدف خود از پروموشن یا تبلیغ را برای سرور اینستاگرام مشخص کنید.

برای مثال شما با انتخاب گزینه Visit your website باید هدف خود را از هدایت کاربران به وبسایت خود را برای سرور اینستاگرام تعیین نمایید.

همچنین با انتخاب گزینه Call or visit your business قادر خواهید بودید که هدف خود را به گونه‌ای تعیین کنید که کاربران اینستاگرام بعد از آشنایی با سرویس شما امکان گرفتن تماس تلفنی با شما و ثبت سفارش خود  داشته باشند و یا حتی از شیوه‌های دیگری از سرویس شما بهره مند شوند . ما در این آموزش با فرض انتخاب گزینه Visit your website بقیه آموزش را ارایه می دهیم

مرحله چهارم :اکنون شما به صفحه‌ای شبیه به عکس زیر هدایت می‌شوید. در ابتدا لازم است که شما گزینه اول را که با عنوان Action Button ارائه شده را بهینه سازی کنید .

سپس با لمس گزینه ای که (Select Button text) شما می‌توانید محتوایی را تعیین کنید که تمایل دارید به عنوان یک دکمه در پروموشن شما قرار گیرد .

مرحله پنجم :برای نمونه عبارت و یا گزینه Learn More به معنای “اطلاعات بیشتر” است ،هم چنین Watch More به معنای ” مشاهده بیشتر” است. گزینه Shop Now معنای “همین حالا خرید کردن” را دارد . گزینه ایی که با عنوان Contact Us مشاهده می نمایید به معنای “تماس با ما” است.
بنابراین شما باید با توجه به اشتراک گذاری خدماتی که قصد ارایه آن را دارید موارد را انتخاب نمایید تا در دکمه قابل لمس کردن شود

مرحله ششم : شما بعد از لمس گزینه ایی که در بخش قبل متن آن را انتخاب کردید ، این اتفاق رخ دهد که شما قادر خواهید بود لینک وبسایت خود را در این قسمت کپی کنید تا کاربران به محض لمس دکمه اکشن (Action Button) به وبسایت شما منتقل شوند.

مرحله هفتم :بعد از طی کردن مراحل فوق نوبت به انتخاب نوع مخاطبین مورد نظرتان می‌شود. در این بخش از مرحله شما می‌توانید از دو روش بهره ببرید .

روش اول :این روش نخست با انتخاب گزینه Automatic ایجاد می‌شود، سرور اینستاگرام با استفاده از الگو های خاصی مخاطبینی که فکر می‌کند پروموشن شما برایشان جالب است را به صورت پیش فرض شناسایی می کند و در نهایت کار آن را در معرض  دید آن ها به نمایش می گذارد .

بیشتر بخوانید:   آموزش هایلایت کردن استوری اینستاگرام

روش دوم : در روش دوم شما با انتخاب کردن این گزینه Customize your own قادر خواهید مخاطبین خاصی را که خودتان تمایل دارید برای مشاهده پروموت اینستاگرام خود تعیین نمایید. اگر شما هم این گزینه را انتخاب کردید مراحل بعدی را مانند آموزش زیر طی کنید

گزینه‌هایی که در این بخش در اختیار شما قرار می گیرد در انتخاب مخاطبین پرموشن شما محدودیت ایجاد می کند. البته توجه فرمایید که این محدودیت نه تنها ضرری برای شما نخواهد داشت بلکه باعث می شود تا افراد بیشتری پست شما را مشاهده کنند
گزینه‌هایی موجود در این بخش به صورت زیر هستند:

بخش Name: در این قسمت باید یک اسم را با توجه به خدماتی که قصد دارید ارائه کنید را  وارد نمایید. برای مثال اگر سرویس شما مربوط به فروش لوازم جانبی تلفن همراه است، می‌توانید نام‌هایی مثل مد قاب ، موبایل آنلاین و غیره را در بخش مربوطه وارد نمایید
بخش Locations: در این قسمت شما باید برای سرور اینستاگرام مشخص کنید که پروموشن شما برای کاربران چه مناطقی به نمایش گذاشته شود.

 

بخش Interests: این بخش برای شما اهمیت بسیار بالایی دارد
در این بخش شما باید عباراتی را مشخص کنید که به سرویس شما مربوط می‌شوند و هم چین در این صورت شما قادر خواهید بود که از علایق کاربران با خبر باشید. برای مثال اگر شما صاحب یک فروشگاه لوازم خانگی هستید ، مطمئنا عباراتی مثل جارو برقی، اجاق گاز و غیره می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای وارد کردن در این بخش برای شما به حساب آید.

بخش Age and Gender: در این بخش قادر خواهید بود تا سن اشخاص و یا مخاطبین مورد نظر خود را به همراه جنسیت آن‌ها را تعیین نمایید

برای مثال اگر شما صاحب فروشگاه لوازم آرایشی هستید به طور حتم آقایان برای شما چندان مفید نخواهند بود

 

بعد از اینکه شما تنظیمات بخش پرموشن را بهینه سازی کردید، روی گزینه Done را کلیک کنید تا به صفحه اصلی پروموت هدایت شوید

حالا به سمت قسمت پایین صفحه اسکرول نمایید. در بخش Total Budget باید مقدار هزینه ایی را که قصد دارید پرداخت کنید را مشخص کنید. این بودجه است که در اصل تعیین می‌کند که چه تعداد صفحه اینستاگرامی  پست شما را مشاهده کنند

در بخش Duration هم شما می توانید تایم نمایش پروموشن اینستاگرام خود را مشخص نمایید بعد از اتمام مراحل فوق گزینه Next را لمس کنید

بعد از اتمام مراحل برای شما پیش نمایشی از پروموشن صفحه اینستاگرام شما ارائه می‌شود. در نهایت با کلیک بر روی گزینه Promot پروسه تنظیم پروموت در اینستاگرام (Promote on Instagram) به پایان می‌رسد.

به همین سادگی کار شما به پایان رسید از اینکه تا پایان مطلب با ما همراه بودید از شما همراهان همیشگی کیوگرام سپاسگزارم.

 

منبع: خرید لایک ایرانی ارزان

رای خود را ثبت کنید

خب تا اینجا که اومدی اگر فالوور، لایک و ویو اینستاگرام نیاز داری از طریق فرم زیر میتونی خریداری کنی!

نویسنده

اشتراک گذاری

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امنیت پیج اینستاگرام ⭐️ بازگردانی پیج اینستاگرام ⭐️ انتقال پیج اینستاگرام پذیرفته می شود.ارتباط از طریق واتساپ
+ +