همیشه کیفیت خدمات + پشتیبانی حرفه ای + جلب رضایت مشتریان اولویت های ماست

خانه / آموزش اینستاگرام / کپشن اینستاگرام چیست ؟

کپشن اینستاگرام چیست ؟

قبل از آنکه آموزش چگونگی نوشتن کپشن در اینستاگرام را به شما آموزش دهم قصد دارم اندکی راجب چیستی کپشن اینستاگرام به شما توضیح دهم.
کپشن اینستاگرام همان متنی است که ما در زیر عکس های به اشتراک گذاشته دیگران مشاهده می کنیم
این متن می تواند از ١تا ٢٠٠٠ حروف یا به اصطلاح کاراکتر متغیر باشد، به علاوه شما این امکان را دارید که در نوشتن کپشن پست های خود از استکیر های گوناگون هم استفاده کنید .
شما در کپشن خود می توانید تا ٣٠ عدد هشتگ هم استفاده کنید .نوشتن کپشن جذاب در اینستاگرام در افزایش فالور و افزایش لایک شما تاثیر زیادی دارد

دقت داشته باشید که متن کپشن، نشان‌دهنده هویت شما (یا برند شما) است و  بنابراین تمام حواستان را در نوشتن کپشن جمع کنید زیرا که نوشتن کپشن جذاب تاثیر زیادی در رشد برند شما و سرگرم کردن دنبال کننده های شما دارد

چرا نوشتن یک کپشن خوب در اینستاگرم اهمیت دارد؟

گاهی اوقات هم پیش می آید که شما عکس های زیبایی را در صفحه خود به اشتراک می گذارید اما به دلیل ننوشتن کپشن های جذاب تعداد لایک ها و نظرات افراد کاهش می یابد. اما گاهی می بینیم که نوشتن کپشن زیبا حتی در صورتی که عکسِ چندان جالبی هم به اشتراک نگذاشته باشیم باز هم باعث افزایش لایک و نظرات کاربران راجب پست ما می شود
احتمالا همه ی ما تا کنون این موضوع را تجربه کرده اییم .در واقع من این موضوع را به صراحت بیان می کنم که کاربران اینستاگرام به کپشن بیشتر از خود پست توجه می کنند .به علاوه قابلیت گذاشتن هشتگ در کپشن باعث جذب فالور نیز می شود که این موضوع تاثیر مستقیمی در بالا رفتن فالور های شما دارد.

١٠ نکته برای نوشتن متن های عالی برای کپشن اینستاگرام

اگر شما هم با خواندن مطلب فوق به نوشتن کپشن های جذاب برای پست های خود ترغیب شده ایید نکاتی را که در زیر عرض میکنم را رعایت کنید

1. مخاطبان خود را بشناسید

شما حتماً باید بدانید که دنبال کننده های شما در اینستاگرام اکثراً خانم هستند یا آقا؟ حتماً باید بدانید که رنج سنی دنبال کننده های شما چند سال است ؟ یا اینکه بدانید مخاطبان شما چه سبک متنی را می پسندند ؟
یا اگر صاحب فروشگاهی هستید باید بدانید که دنبال کننده های شما بیشتر به چه برندی علاقه مند هستند؟
تنها زمانی می توانید محتوای مطلوبی را بر اساس علایق مخاطبان خود تولید کنید که جواب تمامی این سوالات را بدانید


2. پیام خودتان را بشناسید

موضوع فقط با شناختن دنبال کننده ها پایان نمی یابد بلکه شما باید بدانید که قرار است چه چیزی را به مخاطبان خود بشناسید به این صورت که شما بر موضوعی که در کپشن خود ارایه می کنید باید کاملا احاطه داشته باشید فرقی هم نمی کند که حساب کاربری شما عادی باشد یا تجاری .رعایت این نکته در هر دو صورت به نفع شماست.
پی بردن به این موضوع که ارزش ها و باور های شما حقیقتاً چیست؟ و به چه سمت و سویی است مثلاً اینکه با چه چیزهایی مخالف و با چه چیزهایی موافق هستید؟
به طور مثال فرض کنید شما صاحب یک شرکت مسافربری هستید و در همین خصوص هم یک اکانت تجاری برای بهتر دیدن شدن شرکت خود در اینستاگرام درست کرده ایید .در این صورت شما باید مطالبی را که منتشر می کنید بیانگر شجاعت، اعتماد به نفس ،کنجکاوی و ماجراجویی باشد در این صورت است  که افراد به سفر با شما تمایل پیدا می کنند.

3. حجم نوشته خود را در نظر بگیرید

به این نکته توجه کنید که کاربران اینستاگرام تقریباً پست ها را با سرعت زیاد نگاه می کنند و اکثراً تمایل ندارند که مدت زیادی را به خواندن کپشن اختصاص دهند .تجربه ثابت کرده است که کپشن های کوتاه همیشه موثر تر بوده اند و خوانندگان بیشتری را به سمت خود جذب می کنند
پس شما هم سعی کنید که محتوای خود را در عین مفید بودن ،آن را مختصر بیان کنید.

4. مهمترین کلمات را در ابتدای کپشن اینستاگرام خود قرار دهید

وقتی کاربران مشغول مشاهده پست های به اشتراک گذاری شده در فضای اینستاگرام هستند فقط چند کلمه آغازین کپشن شما را مشاهده می کنند و برای دیدن ادامه مطلب باید بر روی گزینه More کلیک کنند .شما در صورتی می توانید کاربران را به خواندن ادامه مطلب خود تشویق کنید که برای مطلب خود ابتدایی جذاب و کاربر پسند در نظر بگیرید


5. از هشتگ های اینستاگرام، با دقت استفاده کنید

آمار های به دست آمده در خصوص این مورد نشان می دهد که هنگامی که در اشتراک گذاری پستی از هشتگ استفاده شود این پست در حدود ١٢٪؜ بیشتر از سایر پست ها در معرض دیده شدن قرار می گیرد .
اما توجه کنید که در استفاده از هشتگ باید دقت کنید که به طور متوالی و پشت سر هم از هشتگ استفاده نکنید چرا که خواندن هشتگ ها به علت گذاشتن خط فاصله بین کلمات اندکی سخت است و هنگامی که شما به طور متوالی ازهشتگ استفاده می کنید خواندن مطلب برای مخاطبان شما سخت می شود و ممکن است عده زیادی  ادامه مطلب شما را نخوانند پس بهتر است که هنگام هشتگ گذاری نظم و ترتیب و فاصله را رعایت کنید تا خوانایی مطلب شما قابل قبول باشد

6.در کپشن خود، کاربران دیگر را مخاطب قرار دهید

اینستاگرام به کاربران خود امکان می دهد تا دوستان و یا کاربران دیگر خود را به طور مستقیم بر روی پست اصلی و یا کپشن خود تگ کنند
از این قابلیت تگ کردن یا منشن کردن نام برده می شود .منشن کردن این امکان را به کاربران شبکه می دهد که به طور اتوماتیک و بدون دخالت  ، فرد تگ شده از فعالیت ما و اشتراک گذاری پست ما آگاهی یابد . در این صورت  به احتمال خیلی زیاد فرد تگ شده به تعامل با ما در پست مورد نظر ترغیب می شود که باعث بیشتر دیده شدن ما در فضای اینستاگرام می شود.

7. از اموجی ها در کپشن خود استفاده کنید

اینکه شما از چه نوع ایموجی هایی در کپشن خود استفاده کنید کاملا بستگی به نوع صفحه شما و پست هایی که به اشتراک می گذارید دارد . استفاده از ایموجی در کپشن ،باعث جذاب تر شدن و سرگرم کننده تر شدن  و در بعضی مواقع باعث تفهیم بهتر موضوعی که مطرح می کنید می شود

8.در متن کپشن خود لحنی صمیمی داشته باشید

همه ی ما می دانیم که فضای اینستاگرام یک فضای گرم و صمیمی است .استفاده از لحن خشک و مقرراتی نه تنها در افزایش محبوبیت شما تاثیر مثبت ندارد بلکه گاهی باعث تاثیرگذاری منفی نیز می شود
پس بهتر است شما در کپشن های خود از لحن صمیمی و راحت استفاده کنید تا مخاطبان بیشتری را برای خود و صفحه اینستاگرامیتان به دست آورید

10.مخاطب خود را به تعامل تشویق کنید

نوشتن کپشن هایی که مخاطبان را به تعامل تشویق می کند بسیار در جذب مخاطب به صفحه شما تاثیر دارد .ایجاد تعامل و گفتگو در بین دنبال کننده های شما بسیار در وفاداری کاربران به دنبال کردن پست های شما تاثیر دارد پس شما هم سعی کنید در کپشن های خود بین خودتان و دیگر کاربران صفحه تان تعامل ایجاد کنید.

 

منبع: فالوور اینستاگرام


باکس دانلود

درباره ی دیانا

مـــــــــــــــن آمــــــده ام کــــــــــــه نـــاز بـــــــــــنیاد کـــنم !!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *